Allmänna villkor
I våra allmänna villkor kan du läsa om betalning, leverans, retur och reklamationsrätt.
Betalning
Vi accepterar VISA/Dankort, VISA, Mastercard, VISA Electron, Mastercard Debit, American Express och JCB.
Vi reserverar det belopp du har köpt för direkt efter att du har lagt din beställning. Vi drar inte pengarna förrän varan har skickats och därmed lämnat vårt lager.
Leverans
Om du beställer före klockan 12 måndag till fredag skickar vi inom 1-2 dagar. Efter leveransdatum är ankomsttiden 2-4 dagar.
Retur
Om du ångrar dig (rätt att häva köpet)
Du har rätt att ångra ditt köp i 60 dagar.
Hur returnerar jag?
Om du vill returnera din artikel, vänligen fyll i returformuläret på framsidan av webbplatsen.
När vi mottagit varan krediterar vi dig för dina returnerade varor. Du betalar själv för kostnader i samband med retur av varan. Vi återbetalar dock din först betalda frakt. Vid en värdeminskning som du ansvarar för dras denna köpesumma av.
Vid retur ansvarar du för att varan är korrekt förpackad. Du bär risken för varan från och med tidpunkten för leverans av varan
Artikelns skick
Du ansvarar endast för eventuell värdeminskning av varan, som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktionssätt. Med andra ord - du kan prova varan på samma sätt som om du hade provat den i en fysisk butik. Om varan har provats utöver vad som beskrivs här betraktar vi den som begagnad. Det innebär att du vid hävning av köpet endast får tillbaka en del eller inget av köpeskillingen beroende på varans kommersiella värde. För att få tillbaka hela köpeskillingen måste du göra samma sak som i en fysisk butik: du måste prova varan, men inte ta den i faktisk användning.
Garanti - om det är något fel på varan
Enligt köplagens regler om fel.
När du gör affärer med www.lednordic.com har du självklart 24 månaders reklamationsrätt. Det innebär att du kan få en ny vara, pengarna tillbaka eller ett prisavdrag beroende på det aktuella fallet.
Naturligtvis måste klagomålet vara legitimt och det är nödvändigt att felet inte har uppstått på grund av felaktig användning av produkten eller annat skadebeteende.
Garantiformulär
När vi har mottagit formuläret kommer vi att svara dig direkt via e-post vad som ska hända.
Hur snart ska jag klaga?
Du måste reklamera inom en "skälig tid" efter att du har upptäckt felet. Om du reklamerar inom 8 dagar efter att du upptäckt felet kommer det alltid att vara i tid.
För att du ska kunna ingå ett avtal med oss behöver vi följande information:
Namn
Adress
Telefonnummer
E-post
Vi registrerar dina personuppgifter i syfte att kunna leverera varan till dig.
Personuppgifterna registreras hos MRKK ApS och lagras i fem år, varefter uppgifterna raderas.
När personuppgifter samlas in via vår webbplats säkerställer vi att det alltid görs genom att ge ditt uttryckliga samtycke så att du är informerad om exakt vilken information som samlas in och varför.
Intressenter är de enda som har tillgång till den information som registrerats om dig.
Vi lagrar inte kundinformation krypterat.
Vi överför kundinformation krypterad.
Information som lämnas till www.led-nordic.com säljs inte på något sätt till tredje part, och vi registrerar inte någon personligt känslig information.
Som registrerad hos www.led-nordic.com har du alltid rätt att invända mot registreringen. Du har också rätt till insyn i vilken information som finns registrerad om dig. Du har dessa rättigheter enligt personuppgiftslagen och förfrågningar i samband med detta riktas till oss via e-post: info@lednordic.com
Marknadsföring
När du uppger din e-postadress i samband med ett köp på led-nordic.com kan vi komma att använda e-postadressen för att kontakta dig angående det aktuella avtalet och för att marknadsföra liknande produkter, om du har accepterat detta. Vidare kan led-nordic.com generellt använda e-postadressen för att marknadsföra produkter och tjänster till dig i den utsträckning som du har samtyckt till att ta emot detta marknadsföringsmaterial. Du kan alltid välja bort att ta emot marknadsföringsmaterial genom att använda länken i det elektroniska marknadsföringsmaterial som du har fått.
Rätt att överklaga
Om du vill klaga på ditt köp måste du kontakta led-nordic.com via e-post info@lednordic.com. Om vi inte lyckas hitta en lösning kan du lämna in ett klagomål till den danska konkurrens- och konsumentmyndighetens Center for Complaint Resolution, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan också använda klagomålslösningen via www.forbrug.dk, förutsatt att villkoren för detta är uppfyllda.
Europeiska kommissionens onlineportal för klagomål kan också användas för att lämna in ett klagomål. Det är särskilt relevant för konsumenter som är bosatta i ett annat EU-land. Klagomål kan lämnas in här - http://ec.europa.eu/odr. När du skickar in ett klagomål måste du ange vår e-postadress (info@led-nordic.com).
Senast uppdaterad: 15-08-2023