KÖPVILLKOR

 

Allmän information

 

Led-nordic.se – En del av MRKK ApS

CVR. nr. DK-36891963

Potmosevej 25

8752 Såby

Danmark

info@led-nordic.se

+46 (0) 768 80 70 57

Etableringsår: 2015

 

Betalning/leverans

 

Vi tar emot VISA, Mastercard, VISA Electron, Mastercard Debit, American Express och JCB.

Omedelbart efter ditt köp reserveras beloppet på det använda kortet. Pengarna dras först när varorna lämnar vårt lager.

Beställer du innan kl. 12 måndag – fredag, skickar vi nästa dag. Leveranstiden är 2-4 vardagar.

Vi skickar våra beställningar som paket med PostNord (antingen med Home eller Collect – det väljer du vid checkout).

Om du vill ha dina varor till ett annat land, ta kontakt med vår kundservice via mail: info@led-nordic.se eller tel: +46 (0) 768 80 70 57

Om varan inte upphämtas vid posthus så krävs en avgift på 130 SEK.

 

Returer

Om du ångrar ditt köp (ångerrätt)

När du handlar hos oss har du 14 dagars ångerrätt. Ångerrätten utlöper 14 dagar efter den dag då du:

1. har mottagit din vara
2. mottager den sista varan/partiet, när det handlar om ett avtal rörande flera olika varor, som är beställda i en order, och som levereras i olika paket.

 

Du kan inte ångra dig enbart genom att neka att ta emot varan utan att samtidigt ge oss tydligt besked om detta.

 

Hur gör du när du vill returnera? 

Fyll i formuläret genom att klicka här.

 

Vid returnering är du ansvarig för att varan är väl förpackad. Du bär ansvaret för varan från det att varan mottagits.

 

Varans skick då du returnerar den

Du ansvarar för eventuell värdeminskning som uppstår vid annan hantering än den som är nödvändig för att fastslå varans art, egenskaper och det sätt den fungerar på. Med andra ord – du kan testa varan på samma sätt, som om du testade den i en fysisk butik. Om varan är testad utöver vad som beskrivs ovan, betraktar vi den som tagen i bruk, vilket betyder att du vid retur endast får en del eller inget av köpesumman återbetalt, beroende på varans värde. För att få hela köpesumman i retur kan du alltså endast göra det samma som i en fysisk butik, du kan testa varan men inte ta den i bruk.

 

Om varan är bristfällig (ångerrätt)

När du handlar på www.led-nordic.se har du självklart 24 månaders reklamationsrätt. Det betyder att du antingen kan få varan utbytt, få pengarna tillbaka eller sänkt pris beroende på den faktiska situationen.

Det är självklart ett krav att reklamationen är berättigad och att varans bristfällighet inte har uppstått i samband med felaktig användning av varan eller annan skadevållande handling.

 

Fyll i det här formuläret om du har ett reklamation:

Reklamationsformulär

När vi har fått formuläret svarar vi dig direkt via e-post vad som ska hända.

 

Hur snabbt bör jag reklamera?

Du bör reklamera inom ”rimlig tid” efter att du upptäckt varans bristfällighet. Om du reklamerar inom två månader efter att du upptäckt varans bristfällighet, är reklamationen rättidig.

Är reklamationen berättigad återbetalar vi naturligtvis dina (rimliga) fraktkostnader.

 

 

Hur hanterar vi dina personliga upplysningar?

För att du ska kunna ingå ett avtal med oss behöver vi följande upplysningar:

Namn

Adress

Telefonnummer

E-postadress

 

Vi registrerar dina personupplysningar för att kunna leverera varan till dig.

 

Personupplysningarna registreras hos MRKK ApS  och sparas i fem år varpå upplysningarna raderas.

 

När vi, via hemsidan, samlar in personupplysningar sker det alltid med ditt samtycke och du är därmed informerad om precis vilka upplysningar som insamlas och varför.

Intressenterna är de enda som har tillgång till upplysningarna vi registrerat om dig.

 

Vi sparar inte kundupplysningar i krypterad form.

 

Vi transmitterar kundupplysningarna i krypterad form.

 

Upplysningarna som lämnats till www.led-nordic.se säljs inte vidare till tredjepart och vi registrerar inte personkänsliga upplysningar.

 

Som registrerad hos Led-nordic.se har du alltid rätt att göra invändningar mot registreringen. Du har också rätt till att få insikt i vilka upplysningar vi har registrerat om dig. Vill du göra invändningar mot registreringen bör det ske via e-post till info@led-nordic.se.

 

Vill du klaga?

Har du klagomål kring ditt köp bör du kontakta Led-nordic (en del av MRKK ApS) via e-post till info@led-nordic.se eller via tel: +45 60881057. Om vi inte lyckas hitta en lösning kan du ta klagomålet vidare till Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, Danmark. Du kan också gå vidare med ditt klagomål till EU-kommissionens onlineportal för klagomål, det är särskilt relevant för konsumenter bosatta i ett annat EU-land. Klagomålet skickas in via – http://ec.europa.eu/odr , ange vår e-postadress info@led-nordic.se.

 

 

Uppdaterat: 30.12.19